Paweł Bębenek, kompozytor, dyrygent, wokalista. Absolwent Podyplomowych Studiów Chórmistrzostwa i Emisji Głosu na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2021), Członek Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kościelnych.
Od ponad 20 lat jako dyrygent prowadzi chóralne warsztaty muzyczne na terenie Polski, Ukrainy, Litwy, Łotwy, Białorusi, Rosji, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Danii, Szwajcarii, Francji, Włoch i Stanów Zjednoczonych. Współpracował również z Chórem Musica Sacra z Warszawy, Chórem Centrum Myśli Jana Pawła II. Współprowadził też sesje warsztatowe z Jackiem Sykulskim, prof. dr hab. Jadwigą Gałęską-Tritt, dr hab. Beatą Borowską, Ewą Sykulską, dr Joanną Piech-Sławecką, prof. dr hab. Elżbietą Wtorkowską, prof. Małgorzata Podzielny.
Od 1995 komponuje muzykę sakralną wokalno-instrumentalną, a cappella, i sceniczną. Jego kompozycje znalazły się w śpiewnikach: Msza o Miłosierdziu, Niepojęta Trójco cz. 1 i 2, Chcę widzieć Boga, Canticum Novum i XLI wydaniu Śpiewnika Kościelnego ks. Jana Siedleckiego. Utwory jego autorstwa pojawiły się na wielu płytach: Pacierz Polski, Msza o Miłosierdziu, Z Miłością i ufnością, Desiderii Carmina, Gdy się rodzi Zbawca Świata, Jutrznia za nienarodzonych, Nieszpory o Niepokalanym Sercu Maryi, Powiernik Tajemnic Boga, Maranatha, Alle psallite. Jest również kompozytorem muzyki do musicalu Zazdrosna Miłość wystawianym w 2003 r. w Teatrze Starym i Teatrze Słowackiego w Krakowie oraz muzyki do spektaklu Żywot świętej Kingi (2004). Paweł jest autorem dzieł oratoryjnych, w tym utworu Omnia in Caritate o św. Stanisławie Papczyśnkim,, które premierowo zabrzmiało w Świątyni Opatrzności w Warszawie w dniu 4.06.2023. Muzykę Pawła można również usłyszeć w produkcjach filmowych choćby w filmie Johnny o księdzu Janie Kaczkowskim.
Po jego utwory sięgają schole i chóry na całym świecie, w tym znani artyści, m.in. muzycy tacy jak: Polski Chór Kameralny z Gdańska, Chór Katedry Moskiewskiej, Chór Metropolii Petersburga, Linnamuusikud (Estonia), Chór Musica Sacra z Warszawskiej Katedry św. Floriana na Pradze. Jako kompozytor współpracował z wybitnymi muzykami choćby: Tomaszem Stańko, Piotrem Baronem, Maciejem Adamczakiem, Andrzejem Lampertem, Justyną Steczkowską, Adamem Krystianem Krzeszowiakiem.
Śpiewa jako tenor, ale też i kontratenor, był uczniem dra Jacka Ozimkowskiego, solisty, prodziekana wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie. Przez wiele lat był związany z zespołami muzyki dawnej „Bractwo Lutni”, z którym koncertował w wielu krajach Europy oraz „Floripari”. Współpracował też z Filharmonią Krakowską oraz zespołami Sirin z Moskwy i Linnamuusikud z Tallina. Pracował z wieloma cenionymi muzykami, m. in. z Antonim Pilchem, Stanisławem Szczycińskim, Aleksandrem Tomczykiem, Jackiem Sykulskim, Marcinem, Mateuszem i Janem Pospieszalskimi, Joachimem Menclem, Janem Budziaszkiem, Taivo Nitvaegi (Estonia) i Andriejem Kotovem (Rosja).
Popularność kompozycji Pawła potwierdzają niezliczone tłumaczenia na wiele języków choćby norweski, szwedzki, francuski, niemiecki, arabski, koreański czy indonezyjski.
Prywatnie mąż Laury i tata Marii, Zofii, Mikołaja, Karola.